SheilaSlofstra.reismee.nl

Dag 2

Hiii!

Daar ben ik weer! Dag 2! Verwacht niet dat ik elke dag een blog schrijf, maar ben benieuwd voor hoe lang ik het tot nu toe (ookal zijn het nog maar twee dagen) volhou! Net een dagboek.. die iedereen kan lezen.

Eens zien, wat heb ik vandaag gedaan?

Let's start met de ochtend / nacht, want zoals velen van jullie weten ging deze niet zo goed. Klaudia en ik hadden echt een vreselijke jetleg en ik denk dat we wel tot 3:30am-4:00am series hebben gekeken, haha.

Helaas kwam karma de volgende ochtend al op ons af toen de wekker om 8:30am ging. Natuurlijk vonden wij dat we nog wel even konden liggen en kwamen we pas om 9:55am het buffetrestaurant binnen die al om 10:15am sloot.

We hadden in iedergeval wel lekker gegeten en gedronken, en daar gaat het natuurlijk om!

Daarna zijn we naar boven gegaan naar onze kamer om lekker te relaxen. Net iets te lang gerelaxed, omdat we daarna geen tijd meer hadden en gelijk door moesten om naar onze training te gaan.

Die training hadden wij met de training manager van het hotel, waarvan het haar eerste engelse training was. Niet dat het daarom minder was, want we hadden het zeker gezellig met zijn drieën.

Uit deze training kwamen al een paar dingen naar voren, waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord had. Zoals:

Wist je dat het onbeleeft is om in China met je benen over elkaar te zitten? Opzich is dit niet zo'n ramp, maar nog steeds erg raar in mijn mening.

Ook mag je als vrouw niet de eerste ''move'' maken om iemands hand te schudden. Als je tegenover een andere vrouw staat mag je alleen vriendelijk glimlachen of heel zachtjes de handschudden. Dus mocht je als nederlander in de toekomst naar China willen gaan, geef dan als vrouw geen stevige handdruk! Tegen over een man moet hij de eerste set doen, anders doe je het niet. Mannen tegenover elkaar mogen elkaar wel gewoon de handschudden.

Na deze ''training'', die we op een ander tijdstip nog een keer gaan vervolgen, omdat deze anders nog langer ging duren dan 18:00, kregen we een rondleiding op de staff floor. We kregen daar te zien waar we onze vieze kleren kunnen heenbrengen en de kantine, waar wij ook kunnen eten (ontbijt, lunch en diner). Maar geloof me, nadat ik de vissenkoppen in een bak zag liggen denk ik dat we voorloping ontbijt + diner alleen in de restaurants gaan eten, haha.

Na die rondleiding lekker gedinneerd en even gesport in de sportschool van het hotel. Nu weer lekker relaxen in de kamer.

Oh en voor de genen die het niet wisten, onder het kopje foto's vind je nog meer foto's die ik heb toegevoegd. Mede ook gemaakt door Klaudia.Ik kan trouwens de plek niet veranderen hier, wat een beetje jammer is L

Anyhow,

Dat was het allweer voor vandaag.

Sheila

PS: Wie weet wat dit is??

Reacties

Reacties

Oom jonas

Volgens mij is het Jack fruit, sheel. Dus langzamerhand begint de stage realiteit te worden met de trainingen. Wat een cultuur verschillen, hè. Ik was het alweer vergeten. Belangrijk is veel te glimlachen. Volgens mij altijd goed. Ik mis het lekkere Chinese eten in je blog, sheel. Hahaha. Eet smakelijk en heel veel succes morgen.

oma

Net als gisteren weer genoten van je verhaal. Het is ontzettend leuk om te lezen wat je zoal doet en aan het inburgeren bent .hoop dat je nu een beetje op tijd in slaap kan komen en morgen uitgeslapen aan het werk kan. Bij ons nog steeds mooi weer maar wel koud,lekker in de tuin bezig geweest. Ok liefs en knuffels kijk uit naar je volgende verhaal en foto's.

Oom jonas

Ik weet het al met het fruit. Het is het rode fruit van de draak.

Sheila

Haha bedankt! Dat wisten wij namelijk niet! Vind het erg leuk dat jullie er allemaal van genieten.

Jolanda

Leuk om te lezen! Xila, niet eens zo heel veel anders, grappig!

Oom Eddy

Leuk om op deze manier je stage te kunnen volgen. Ik ben net te laat voor de vrucht ; oom Jonas heeft het al geraden; het is een dragon fruit.
Veel plezier , ik blijf je volgen !

Mieke

geweldig om de verhalen van jou te lezen! ik geniet er erg van!!! Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!