SheilaSlofstra.reismee.nl

De Heenreis - Dag 1

Hiii!

Kiss

Daar zijn we dan: China, Nanjing! Wat was het toch een lange dag vandaag zeg, pff! Laat ik maar bij het begin beginnen, voordat ik alles door de war haal.

De vliegreis. Om te beginnen waren we 10h en 30 minuten onderweg. Ik zat in het midden, naast Klaudia en een chinese mevrouw, die aardig was thank god. Helaas keken mensen achter ons keken wat minder vriendelijk uit hun ogen. De vlucht ging goed met wat gehobbel nu en dan, maar heb het overleeft! In totaal maar een uurtje geslapen, maar dat heb ik later weer bij getankt.

Op het vliegveld werden we opgewacht door Mike (onze chauffeur), hij had zo'n bordje in zijn handen met onze namen erop, en geloof me, dan voel je je echt cool, haha. Met Mike liepen we naar Terminal 2, waar eerst niet duidelijk was wat de bedoeling was, omdat hij geen engels spreekt. Hij belde daarom een andere man op om uit te leggen dat we bij terminal 2 moesten wachten, en drukte mij daarna de mobiel in de handen, waarna de man het in het engels aan mij uitlegde. Daar hadden wij even op de twee andere jongens gewacht voordat we onze reis naar Nanjing konden vervolgen.

Deze autorit duurde 4-5 uur, maar in die tijd heerlijk geslapen. Onderweg wel even gestopt om te plassen en te eten. Wist je dat de WC's in China echt super laag zijn!? Herinner je nog de kinder WC's op de basisschool? Zo hoog (of laag, hoe je het ook wilt noemen) zijn die WC's. Dat probleem heb je echt niet in de openbare toileten, daar kun je lekker in wildernis style op de hurken omdat de pot gewoon in de grond zit.

Als eten hadden we een lekkere burger van de KFC + koffie.

Toen we eenmaal aankwamen bij het hotel werden we ontvangen door onze collega's, die allemaal erg aardig zijn. Ze staan allemaal open voor vragen als we ze hebben, en zijn bereid om ons zo goed mogelijk te helpen als er problemen zijn. Na snel kennis te hebben gemaakt, kregen we de sleutels van onze kamers.

Met onze koffers (die werden gebracht) gingen we naar onze kamer. Wij zitten op de 7de verdieping van de 16 die er zijn in een ruime twin bedroom met een bad + douche. We kregen niet lang de tijd om te relaxen of uit te pakken, want wij kregen een belletje om kennis te maken met de manager van het hotel.

Met haar hadden we een gesprek in de lounge restaurant in het hotel. Waar ze wat praktische dingetjes had uitgelegd, bvb over het ontbijt, lunch en dinner. Wij kunnen 's ochtends gratis in het buffetrestaurant eten, lunch in de staff ruimte en dinner in de lounge restaurant tot een bepaald bedrag.

We kregen van haar daarna een korte rondleiding door het hotel.

Daarna hebben wij gedinnereed in het restaurant, daar bleek al dat je altijd dichterbij huis bent dan je denkt:

Toch wel vreemd dat je hier gewoon in het restaurant mag roken, kun je in Nederland niet voorstellen, haha.

Om dit verhaal niet te lang te maken, ga ik maar weer snel verder. Het is hier inmiddels ook al weer bijna 12h 's avonds.

Na het dinner hebben we Nanjing nog een beetje verkend & naar de supermarkt geweest. Waar we de meeste gore:

En lekkere dingen zijn tegen gekomen:

Nu zijn we weer lekker in hotelkamer, alles is uitgepakt en lekker genieten! Morgen hebben we wat trainingen, dus ben benieuwd. Het echte werk begint voor ons woensdag pas, genoeg tijd om onszelf voor te bereiden.

Anyhow,

Hopelijk tot snel!

Linda

Familie Oldenwening nog niet gespot op een billboard?

Sheila

Nee, nog niet! Had wel even snel gekeken bij de melkpoeder. (Daar staan ze toch op??) X

Judith

Wat een leuk stukje heb je toch geschreven, super. Fijn dat het goed gaat. Mis wel een foto van je kamer. Maar tijd genoeg. Kan niet wachten op je volgende schrijfje en ben echt benieuwd wat je allemaal gaat beleven.

oma

Wat een leuk verhaal,ben benieuwd naar de volgende belevenissen ,lekker genieten.

Sheila

Hi! Ik heb een paar foto's bij de foto kopje geupload waaronder een paar foto's van de kamer. Als ik tijd heb zal ik duidelijker foto's maken.

Lili

Leuk!
Heb genoten van jouw verhaal (en gegruweld van een foto ????) en kijk nu al uit naar morgen (voel je de druk al? ????).
Love ya

Sheila

Ik viel de druk nog niet haha, maar dat was echt vreselijk vies blegh.

jules

Hey lievie.
Leuk verhaal hoor. Lees het nu pas ben net thuis.
Ben erg benieuwd naar je verhalen . herken er veel van.
Ook hoe je schrijft.
Je bent een topper meid.

Ria

Ben ook mee genieten met je leuke verhalen.....
Veel liefs,

Oom Jonas

ik dacht dat je in China zat. Pizza!!! Hoe kun je met al het lekkers dat de Chinese keuken te bieden heeft. Hahaha. Samen met die andere Groningse oom van je verhaal genoten. Dikke zoen

dhr Bergsma

Dag Dames!
Wat een ge-wel-dig avontuur tot nu toe! Super leuk om te lezen, mag ik je verhaal gebruiken om andere studenten te inspireren?
Heel veel plezier nog.

Sheila

Hallo meneer! Ja natuurlijk mag dat! Zou tof zijn dat meer studenten daardoor een stage in China gaan kiezen.