SheilaSlofstra.reismee.nl

Dag 3

Hiii!

Kiss

Hier even een kort blogje voor al jullie mensen in het (koude?) Nederland!

Vandaag hebben we een lekker relaxed dagje gehad met wat ‘’trainingen’’ over het hotel en Nanjing. Dat vooral bestond uit twee rondleidingen, algemene informatie over Nanjing, shoppen, bezienswaardigheden van Nanjing en het leren van een beetje Chinees. Ja echt. Chinees!

We begonnen weer op tijd vandaag en hadden na het ontbijt (nog) een rondleiding door het hotel. Hierbij kregen wij de front office en back office te zien, de exclusive lounge, suites, spa, gym en zwembad.

Daarbij kreeg ik al te horen dat ik waarschijnlijk bij de exclusive lounge ga werken op de 13e verdieping. Er is wel een lift, geen zorgen!

Na die rondleiding gingen we naar de backoffice waar de reserveringen en sales department zich bevinden. Daar hadden we even rondgehangen met onze Chinese collega’s die ons vroegen naar onze Chinese naam, omdat alle (Chinese) werknemers in het hotel een Chinese en een Engelse naam hebben.

Toen hebben zij voor ons Chinese namen bedacht, de mijne is Zhang Xila. Eigenlijk, in het Nederlands, zou je Xila Zhang zeggen, voornaam eerst en dan achternaam.

Na de namen hebben we nog verschillende woorden / zinnen geleerd in het Chinees, best handig! Vooral het woordje discount.. ;)

Daarna samen met de collega’s mee naar de kantine geweest, waar het vaste personeel lunched.. yay.. :

De rest van de dag was rustig met nog een (kleine) rondleiding en relaxing. Een lang gesprek gehad met de manager congiere van het hotel die allemaal tips en tricks weet over Nanjing.

Dat was het al weer voor vandaag lieve mensen.

Later!

Zhang Xila

Lili

Leuk informatief verhaal, Xila!
Wanneer begin je op de 13e te werken?
X

Laolao

Je zal nu wel lekker aan het dromen zijn Zhang Xila.Slaap lekker
Laolao