SheilaSlofstra.reismee.nl

Dag 4

Hiii!

Kiss

Vandaag is your lucky day! Want ik had niet gedacht dat ik deze blog zou schrijven, maar hier ben ik dus toch nog van gedacht veranderd, haha. Om te beginnen ben ik echt moe. Vandaag was een drukke dag in het hotel vanwege een bruiloft dat hier plaatsvind, daardoor is het hele hotel vol en moesten wij meehelpen in de housekeeping.. zucht.

Het grappige daarbij van was wel dat de collega’s die ook moesten meehelpen (die normaal bij de front office zitten) ook nog nooit nog hadden meegeholpen in de housekeeping, maar dat ze dit moesten doen omdat de kamers snel schoon moest worden gemaakt.

Ze lunchen hier vroeg, dus rond een uur of 11am gingen wij naar de staff kantine om onze lunch te nuttigen. Ik zal je eerlijk zeggen, ik (en de rest) zijn geen fan van het eten dat ze het personeel voorschuiven. Daarbij zijn wij niet de enigen, onze collega’s eten ook niet altijd alles wat op hun bord word opgeschept. (Vooral het vlees niet).

De reden dat ik niet zo’n fan ben is, omdat ik na de eerste keer eten in de staff kantine mij later niet zo goed voelde. En dat ook met ander eten ook heb gehad, maar dat kan misschien ook omdat ik er nog aan moet wennen, de tijd en het eten.

Gelukkig begon de zon voor ons weer te schijnen toen wij bezig waren met het eten van de lunch, want Tina, de training manager van het hotel + onze contact persoon bij wie wij terecht kunnen met al onze vragen, kwam langs bij onze tafel om te zeggen dat we niet te veel moesten eten, omdat we lunch zouden gaan hebben met haar, mevrouw Ding en de general manager van het hotel.

Mevrouw Ding is de begeleider van ons via school. Zij is een Chinese lerares en helpt ons met de communicatie met het hotel als dat niet zo soepel verloopt vanwege de taal. Zij is een super aardige vrouw, die het beste met ons voorheeft en wel van een grapje houdt.

Weer terug naar de lunch in de staff kantine. Nadat we gegeten hadden mochten we even naar onze kamer voordat we naar de ruimte gingen waar we met Tina, Mrs. Ding en de general manager van het hotel gingen lunchen. Dat was HEEL anders dan in de staff kantine en super lekker!

Ik heb het eten met stokjes helemaal onder de knie, denk dat ik maar alvast een paar paren ga aanschaffen voor mee naar Nederland, het eet namelijk wel lekker zo!

Deze lunch was gezellig en werd ons nog het een en andere verteld over de Chinese cultuur. Wist je dat je nooit een brief met rode inkt naar iemand moet sturen? Dat betekend namelijk dat je klaar bent met iemand en diegene nooit meer hoeft te spreken. Ook moeten alle office papieren altijd met zwart worden ondertekend.

Na deze vullende lunch gingen we naar de front office op de 1e verdieping waar wij nog het een en ander uitgelegd hadden gekregen.

Toen werd ik naar mijn stageplek gebracht op de 13e verdieping waar zich de exclusive lounge zich bevind. Daar komen alleen mensen die een speciale membership hebben of langer verblijven in het hotel dan 14 dagen. Ik loop daar alleen stage met drie vaste medewerkers (zo ver ik weet). En ga ik mij bezig houden met de behoeften van de gasten, vragen stellen, helpen met tafel dekken, happy hour en ontbijt. Tot nu toe zijn mijn werk tijden van 09:00-17:00, maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen.

Na deze introductie, zijn we samen met Tina uit eten geweest. Dat was omdat het hotel zo vol was dat ze ons vroegen om buiten het hotel te eten. Dit echt echter heel erg lekker, en gaan we vooral nog een keer doen!

Pfoeh. Ik ga nu maar snel naar bed, want ik ben erg moe. Als dit verhaal niet echt soepeltjes verloopt, mijn excuses daarvoor, haha.

Anyhow,

Tot de volgende keer!

Zhang Xila

Reacties

Reacties

Lili

Haha, weer genoten hoor Zhang Xila! Bedankt ook voor het posten vd vele foto's. Heel leuk! Lekker slapen!!

Laolao

Ook ik heb weer genoten van je verhaal en lekker zitten kwelen van al dat lekkere eten jammer dat het een foto is zie het liever bij mij op tafel..fijn dat je het zo naar je zin hebt.knuffel en slaap maar weer lekker.
Laolao

Oom jonas

WoW, dit is het echie. Echt Chinees eten aan een ronde tafel met draaischijf. Ziet er erg smakelijk uit. Xiexie Zhang Xila. Komen allemaal herinneringen boven van onze reizen door China. Genieten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!