SheilaSlofstra.reismee.nl

Dag 5

Hiii!

Kiss

Here we go, day 5!

Vandaag was mijn eerste werkdag op de 13e verdieping, in de lounge. Deze lounge is alleen voor mensen met een speciale membership. Daar kunnen deze gasten ontbijten en dineren (happy hour), relaxen er vergaderen. Het is er ’s ochtends voor 8:30am meestal het drukst en later als de happy hour begint ook. Ik werk er van 9:00-17:00, gelukkig geen ochtend of avond shift, haha. Ik ben de weekenden tot nu toe vrij, hangt er vanaf of mijn rooster nog gaat veranderen, maar ik verwacht het niet.

Maar wat zijn mijn werkzaamheden eigenlijk? Dat vragen jullie je vast af. Dat is vooral het voorbereiden, klaarmaken, opruimen van de lounge. Gasten aanspreken en vragen of ze suggesties hebben, wat te drinken willen ect. Dit geldt echter alleen voor de Engels sprekende gasten, want ik kan natuurlijk geen Chinees. Het gaat er vooral om dat we deze checklist afkrijgen met al mijn collega’s.

Vandaag was het volgens mijn collega’s een erg rustige dag, wat ook bleek uit de werkzaamheden die ik had te doen. Soms had ik wel de kans om even te zitten, maar het was voornamelijk staan en lopen. En geloof me, daar krijg je pas ‘’pien in de poten’’ van. Gelukkig was ik niet de enige, Klaudia en ik hadden er beiden last van, haha!

Ik heb hele aardige collega’s op de 13e verdieping, een beetje jammer is dat niet iedereen goed Engels kan spreken, maar met handen en voeten werk kom je een heel eind. Ook ben ik bij één van mijn collega’s bij haar thuis uitgenodigd. Dat word dus erg interessant.

Met weer twee andere collega’s van de frontoffice gaan Klaudia en ik zondag shoppen en lunchen, erg leuk natuurlijk! We gaan dan hotpot proberen, ben benieuwd hoe/wat dat is!

Een andere collega van mij op de 13e verdieping wou ons ook graag rondleiden door de stad en rond het meer vlakbij ons hotel, wat natuurlijk ook erg aardig is.

Hebben jullie enig idee wat dit is?

Nou?

Wat denk je?

Pepermuntjes?

FOUT!

Dit zijn melksnoepjes van een jak. En geloof mij jakmelk snoepjes zijn niet te eten. Ander Chinees snoep is veel lekkerder dan dat, haha!

Wat vandaag erg indruk op mij heeft gemaakt is een verhaal die een collega aan mij vertelde tijdens een kleine pauze die we hadden. Over dat hij uit een arm boeren gezin kwam, met heel weinig geld. Maar dat hij hard werkte zo in het hotel terecht kwam. In het hotel heeft hij hard gewerkt en is zo de ladder opgeklommen. Nu heeft hij nog steeds twee banen in het hotel, waar één ervan is manager van een department, omdat er slecht betaald word is hij gedwongen om deze te nemen. Hij is van mening dat wij in het westen alles erg goed hebben, en dat het in China allemaal heel erg slecht geregeld is. Ook hoopt hij een deze dagen een kans te krijgen, wat hem financieel beter zal helpen.

Hij zit echt te wachten op deze kans, omdat het (van wat ik heb begrepen) veel voor hem betekend. Apart toch? Maar eigenlijk ook wel weer heel zielig.

Dat was het alweer!

Zhang Xila

PS: Wist je dat sommige Chinezen inderdaad echt hond en kat eten? Maar volgens de mensen die ik heb gesproken, eten de meesten Chinezen ze niet.

Reacties

Reacties

Lili

Yes, bedankt!!! Toch nog inspiratie gekregen? ;-)
Was weer fijn om te lezen. Werken jullie trouwens allebei op de 13e?
En wat is de 2e baan in het hotel van jouw collega?

Enne wat die vraag betreft, pepermuntjes leek te erg voor de hand liggend, maar ze leken er wel verdacht veel op!!!

Trusten Zhang Xila

laolao

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar wat zijn 2de baan is.weer een leuk verhaal Xila..Nog een vraag wanneer slaap je eigenlijk. ?zit je nog steeds met je Nederlandse tijd. Groetjes
Laolao

jules

Erg leuk verhaal weer xila. Als je zo leuk schrijft bleven we ja avonturen een beetje mee. Vooral doorgaan. Liefs oom Jules

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!