SheilaSlofstra.reismee.nl

Dag 7

Hiii!

Weer een lange dag achter de boeg, maar zeker eentje die de moeite waard was! Laat ik maar snel beginnen voordat het te laat word, haha.

Vandaag zijn Klaudia en ik samen met twee collega’s van ons op pad geweest. Daarbij hebben wij een nieuw Chinees simkaartje gekocht, naar de Jiming Tempel geweest, Xuanwu Lake en de Nanjing Massacre Memorial Hall bezocht.

Vanochtend om 9:00am hadden we afgesproken met hen in de lobby van het hotel en liepen vanuit daar naar een winkel om een Chinees simkaartje te regelen. Dit ging gelukkig zonder enige problemen, en was binnen de kortste keren gefixt!

Nadat we het kaartje binnen hadden, gingen we gelijk door naar de dichtstbijzijnde metrostation om naar een tempel te gaan.

Eenmaal aangekomen bij de tempel hebben we kaartjes gekocht, foto’s gemaakt en drie wierrook stokken gekregen.

Daarna de tempel beklommen wat erg bijzonder was als je de ruimtes inliep. Eenmaal op de top aangekomen van de tempel konden we de drie wierrook stokken aansteken en wensen doen. Deze stokken hebben we daarna in een bak gelegd waar ze op konden braden. We hebben niet veel gedaan bij de tempel, maar vooral bewonderd en bekeken.

Voordat we bij het Xuanwu Lake aankwamen hebben we nog wat gegeten, waaronder een stokje met daaraan je Chinese sterrenbeeld, de mijne is een varken. Het filmpje over hoe ze dit maken wordt zo snel mogelijk geupload wanneer dat mogelijk is. Ook kregen we kokosnoten aangeboden om te drinken, dit was echter niet zo’n succes bij mij.

De volgende bezienswaardigheid was dus het Xuanwu Lake waar we een bootje hadden gehuurd. Daar hebben we op het meer gevaren, en vooral heerlijk gerelaxt na al het lopen. Vooral het stiekem schommelen achterin het bootje maakte de rit helemaal ge-wel-dig, hehe.

Na een wandeling om het meer, en wat te hebben gesnackt en een windmolentje te hebben gekregen, pakten we de taxi naar de plek waar we gingen lunchen.

Dit was in één van de bekende eetstraten van Nanjing waar je volgens velen lekker kan eten. Wij hebben hier in een restaurantje hotpot gegeten. Hotpot kun je een beetje zien als het Chinese gourmetten. Normaal gesproken deel je met zijn allen één hotpot (een pot met daarin kokend water, bouillon(?) en groeten) daarin kun je vlees, groeten en andere dingen in laten koken en opeten. Wij hebben het Taiwans stijl gegeten, en hadden allemaal een eigen hotpot(je).

Hierbij werden ook zwarte eieren geserveerd, die ik volgens het vriendje van mijn collega echt moest proberen.. dat heb ik dus gedaan. Niet zo’n groot succes, haha. Het filmpje word één deze dagen geupload onder video’s zal het dan melden in mijn blog wanneer het online is, hetzelfde geld voor de andere video’s die ik nog moet uploaden.

Als laatst gingen wij naar het Nanjing Massacre Memorial Hall met de taxi van de eetstraat daarna toe. Dit was niet zo’n succes voor Klaudia en mij, want een of andere manier kwamen wij met zijn tweeën op de midden van de straat terecht tussen al het verkeer! Al gillend zijn wij heel naar de taxi gekomen, dus geen zorgen familie ;)

Aangekomen bij onze laatste bezienswaardigheid hadden we niet veel tijd om het te bezoeken, omdat het al bijna ging sluiten. Ik heb wel een paar foto’s kunnen maken, maar we gaan zeker nog een keertje terug om een betere indruk te krijgen van deze bijzondere, indrukwekkende plek. Ik moet hierbij wel melden dat het best wel zwaar valt als je daar rondloopt, door alle dingen die je te zien krijgt.

Maar wat is het Nanjing Massacre Memorial Hall eigenlijk? Het is een herdenkingshal voor alle 300.000 mensen die zijn omgekomen in december 1937-1945 toen het Japanse leger Nanjing aanviel.

Als vraag werd mij gesteld wat de groenen stroken zijn in het water, en waarom ze daar drijven (zie video’s uitzicht filmpje). Ik heb al meerder collega’s hierna gevraagd, maar geen wist mij hier antwoord op te geven. Zodra ik het weet zal ik het melden!

Bedankt voor het lezen!

Tot de volgende keer,

Zhang Xila

Reacties

Reacties

laolao

Zhang xila wat weer een prachtig verhaal en indrukwekkende foto's ,zo leren wij ook nog wat van de Chinezen geschiedenis en hun cultuur, geweldig wat een pracht land,Groetjes
Laolao

judith

Indrukwekkend

Lili

Bedankt voor het vragen :-), ik ben nu nog meer benieuwd naar het antwoord dan dat ik al was.
Nu moet ik mij even via wiki verdiepen in de geschiedenis van Nanjing. Zoo interessant!!! De foto's zijn indrukwekkend en maken mij nieuwsgierig. Bedankt weer lieve Zhang Xila! X

Ria

Wow...mooi verhaal en zeker lekker eten......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!