SheilaSlofstra.reismee.nl

Dag 12 - Shanghai

Hiii!

Vandaag was weer een dagje hoor. Heerlijk vrij gekregen om een dagje naar Shanghai te gaan voor een etentje met wat mensen van school en andere studenten die ook stage doen in China. We moesten vroeg uit onze nest, omdat we er op tijd aanwezig moesten zijn (het was in totaal misschien zo’n 4 uur reizen? Iets meer? Minder?)

We zijn om 6:30 vertrokken met de taxi naar het treinstation van Nanjing en van daar met de trein naar Shanghai. Dat duurde zo’n ongeveer 1h en 40min. Wist je dat het met de trein gaan ongeveer hetzelfde systeem heeft dan als je met het vliegtuig gaat? Paspoort laten zien, door de poortjes en ‘inchecken’ hoort er ook hier bij.

Wat mij opviel op de stations waar we langs reden met de trein is dat ze aangeven waar de trein stopt, zo de mensen precies weten waar ze moeten staan. Dit doen ze helemaal in Chinese stijl, netjes in een rij achter elkaar. Valt niks aan door te dringen, zoals sommige van ons Nederlanders wel eens doen, haha!

In Shanghai aangekomen hebben we heerlijk geluncht, gepraat met de mede studenten en de heren van school.

Na deze lunch was onze treinkaartje geldig tot en met 19:50, en hadden dus nog een middag voor ons zelf. Vooral veel rondgelopen en in een parkje gerelaxt. Shanghai was vreselijk druk, iets waaraan ik wel vreselijk moest wennen.

De straat geuren, de drukte, het verkeer noem het maar op. Allemaal heel erg anders, maar zeker de moeite waar om daar een deze maanden nog een weekendje te gaan door te brengen zodat we de echte bezienswaardigheden kunnen gaan bekijken.

We waren wel bij de skyline (zie video's) geweest en wat winkels bekeken, maar voor de rest niet meer. Één vrouw in de winkels had het wel heel mooi voor elkaar. Zij lag gewoon lekker te pitten op de kussens, wol die zij verkocht.

Na deze middag hebben we de metro weer terug gepakt en zijn weer lekker terug naar het hotel gegaan. Kan niet wachten om er een weekendje door te brengen en er echt meer van te zien!

Dat was het weer voor vandaag.

Tot de volgende keer,

Zhang Xila

Oom jonas

Hè lievie, de herinneringen aan onze treinreizen door China komen weer boven door je verhalen. Helemaal super. En fijn dat je van alles zo geniet. Wat bijzonder toch om in een hele andere wereld/cultuur rond te lopen. heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal. Dikke zoen